Zde jste: Úvod » Aktuality » Certifikát KRKONOŠE originální produkt získalo 6 výrobců

Certifikát KRKONOŠE originální produkt získalo 6 výrobců

24.06.2013

19.6.2013 zasedala na Zámku ve Vrchlabí Certifikační komise, která posuzovala osm přijatých žádostí o udělení značky KRKONOŠE originální produkt®. Certifikát nakonec získalo šest výrobců.

Certifikát KRKONOŠE originální produkt získalo 6 výrobců

Certifikát získali drátěné – drátované dekorace Tomáše Herčíka z Prosečného, jedná se o trojrozměrné i ploché výrobky z drátů, ručně ryté sklo Miloše Plecháče z Čisté u Horek, který vyryje téměř vše na přání zákazníka na základě vlastního návrhu, originální šitý a malovaný textil Lucie Plecháčové z Lánova, který zahrnuje celou škálu výrobků, které jsou nejen dekorativní, ale zároveň praktické, dále pivo Fries Ing. Karla Polívky ze Strážného, které se vaří na Friesových boudách v nadmořské výšce 1200 m.n.m., uzenářské výrobky Miroslava Noska ze Studence, jedná se o výrobky vyrobené pouze z masa a koření, do kterých nejsou přidávány žádné přísady a separáty a jsou bezlepkové a nakonec kreativní sady Šikulka z chráněné dílny ROS ZEFYRA z Vrchlabí, což je kompletní sada pro výrobu dřevěné hračky včetně fotky a popisu.

Certifikát mohou získat pouze výrobky, které přímo vznikají na území turistického regionu Krkonoše, které jsou kvalitní a šetrné vůči životnímu prostředí a splní poměrně přísné podmínky certifikace, tedy získají dostatečný počet bodů za tradici, použití místních surovin, ruční a řemeslnou práci, kvalitu či výjimečné vlastnosti výrobku.

„Mám velikou radost, že byl o značku takový zájem a doufám, že se brzy přihlásí další zájemci. Značku udělujeme již osmým rokem, a přestože jako nezisková organizace nemáme finanční prostředky na masovou propagaci, tak se zdá, že se daří informace předávat a o značce se ví. Smyslem zavedení značky bylo odlišit výrobky místních výrobců od těch, které mají s naším regionem společného jen velice málo, mnohdy je to ve skutečnosti jenom název výrobku, který na Krkonoše odkazuje, nebo fotka či kresba Krakonoše, ale to je vše a s těmito výrobky se bohužel setkávám denně! Těší mě zájem turistů a hlavně místních lidí nakupovat od zdejších výrobců a podporovat tak ekonomický rozvoj našeho horského regionu.“ Uvedla Eva Trýznová, která je regionální koordinátorkou a členkou certifikační komise. 

Místní akční skupina Krkonoše, která uděluje značku KRKONOŠE originální produkt® by chtěla v letošním roce vydat i tištěné materiály, které pomohou místním výrobcům se prezentovat a zároveň se snaží o podporu místních samospráv a propagaci například na internetových stránkách obcí. Smyslem regionální značky je i podpora regionu z hlediska marketingu a vzájemná spolupráce mezi výrobci.


Aktuality

Archiv aktualit