Zde jste: Úvod » Aktuality » Dalších pět výrobců se pyšní certifikátem „Krkonoše – originální produkt®“

Dalších pět výrobců se pyšní certifikátem „Krkonoše – originální produkt®“

05.06.2012

V pondělí 28.5.2012 zasedala na Vrchlabském Zámku certifikační komise, která posuzovala celkem sedm žádostí o udělení certifikátu.

Výrobci předložili desítky výrobků, které byly velmi pečlivě posuzovány devítičlennou certifikační komisí, která se nakonec svou dvoutřetinovou většinou hlasů všech přítomných členů shodla na udělení pěti certifikátů.

Největší obdiv komise a zároveň nejvyšší známku udělenou za výjimečné vlastnosti výrobku si zasloužili výrobky předložené výrobcem Richardem Štefanem z Vrchlabí, jednalo se o šité dekorace, které reprezentují např. zvířátka z nových i recyklovaných materiálů, jehelníčky, vonné podložky, dekorativní věnce, povlaky na polštáře či filcové a textilní brože.  Žaneta Štefanová uvedla: „Všechny naše výrobky jsou dělané s láskou. S každým méďou, kočičkou i andělkou, které šijeme si povídáme. Některé výrobky jsou z části šité na stroji, ale např. jehelníčky jsou ryze ruční práce, každý kousek, který vyrobíme je originál, nevyrábíme úplně stejné věci podruhé.“

1_420

Paní Michaela Dumková z Rokytnice nad Jizerou předložila komisi keramiku v podobě čajových souprav, hrnečků, sádelníčků, zvonečků a dalších ozdobných výrobků. Její keramická tvorba se již mnoho let vyskytuje na pultech obchodů nejen v Krkonoších. Certifikát jí právem náleží za osobitost i kvalitu zpracování, která odráží dvanáctiletou historii výroby.

img_3104_420

Výjimečnou kvalitou zpracování, vysokou funkčností a líbivým moderním designem se vyznačují kabelky, tašky, vaky a textilní doplňky  Jany Albrechtové z Horní Branné.

 o_1328032471-b_420

Naopak krkonošský nábytek společnosti Tojiba s.r.o. z Lánova je záležitostí vyloženě tradičního rázu, jedná se totiž o kopie nábytku z 19. století, který si i v dnešní době najde mnoho příznivců.

tojiba01_420 

Poslední certifikát získal med od Soňi Anny-Marie Fišerové z Poniklé. Jedná se o produkt, který je certifikován  i v jiných regionech, paní Fišerová však přišla s originálním nápadem – popisuje skleničky vlastními citáty.

p1040444_420

Hlavním cílem značení místních produktů je zviditelnit tradiční region, známý svou zachovalou přírodou, tradicemi a historií. Značka pomáhá místním lidem, kteří mohou nákupem výrobku podpořit místního výrobce, ale např. i turistům, kteří si s jistotou přivezou suvenýr s garancí původu v Krkonoších. Výrobcům přináší značka různé výhody – možnost prezentace na akcích v regionu i mimo něj, nové formy propagace, ale i spolupráci a výměnu zkušeností s ostatními výrobci.

mzp_certifikat_420 

Certifikovat lze např. potraviny, zemědělské produkty, řemeslné výrobky, umělecká díla, nebo přírodní produkty bez ohledu na to, zda se jedná o řemeslníka, firmu, nebo výrobce, který má řemeslo jen jako koníček. Rozhodující je původ výrobku, kvalita, šetrnost k přírodě a vazba na region.

visacka1-krk Značka Krkonoše originální produkt je udělována od roku 2005, kordinátorem projektu je Místní akční skupina Krkonoše, o.s. V rámci Asociace regionálních značek, o.s. jsou regionální známky udělovány již v osmnácti regionech.


Aktuality

Archiv aktualit